Projenin Yenilikçi Yanı
Oslo Kılavuzu’ndaki kriterlere göre (Oslo Kılavuzu, 2005);
(i) 21. yüzyıl becerileri doğrultusunda etkinlik geliştirmeye yönelik yenilikçi yöntemler (Yaratıcı Drama, Bilimsel Gezi, Tartışma, Argümantasyon, TGA, Doğa Gözlemi, Oyunlaştırma, Deney, Sanal Gerçeklik, Bilgi İşlemsel Düşünme, Spor, Sanat, STEAM, Animasyon) aracılığıyla bütünleştirerek geliştirilen fen etkinlikleriyle (yenilikçi özelliği altı boyutta; “merak”, “basit”, “güvenli”, “ekonomik”, “eğlenceli” ve “bağlam” çerçevesinde) öğretmenlerin fen bilimleri dersi öğretim programındaki 21. yüzyıl becerileri kazanımlarını gerçekleştirmeleri ve etkinlik planlayarak yürütebilmeleri sağlanacaktır.
(ii) 21. yüzyıl becerileri doğrultusunda güncel yaklaşımlar ile yenilikçi yöntem ve teknikler kullanılarak tasarlanan etkinliklerin fen bilimleri öğretmenlerinde 21. Yüzyıl becerilerini geliştirmek ve beceri gelişimine yönelik etkinlik tasarlayabilmelerini sağlamak hedeflenmektedir.