Fen Projeleri

TÜBİTAK 2237 A - Projenin Kapsamı

Proje kapsamında, okul öncesi öğretmen adaylarının çocukların bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik yenilikçi ve özgün fen etkinliklerini tasarlayabilmelerini sağlamak amacıyla alanında uzman eğitimciler tarafından teorik alt yapı oluşturma ve uygulama çalışmaları yapılacaktır.

Proje 6 gün olarak planlanmış ve ilk gün bilimsel süreç becerilerine yönelik teorik bilginin sunulması, geriye kalan 5 gün belirlenen ünite konuları ve yenilikçi yöntem ve teknikler ile bu bilimsel süreç becerilerini merkeze alan fen etkinliklerini planlama, geliştirme ve değerlendirme süreçlerinin gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir. Etkinliklerin 3 basamakta yürütülmesi planlanmaktadır. Birinci basamakta bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik fen etkinliklerinin eğitmenler tarafından teorik ve örnek uygulamalara yer vermesi ile başlayacaktır. İkinci basamak öğretmen adaylarının etkinlik planlama ve hazırlaması sürecidir. Süreç sonunda öğretmen adayları geliştirmiş oldukları etkinlik tasarımlarını sunacak ve diğer grupların etkinlik sürecini değerlendirmesi adına proje ekibi tarafından geliştirilecek dereceli puanlama anahtarı kullanılacaktır. Üçüncü basamakta ise eğitimler aracılığıyla Ağgül-Yalçın (2011) tarafından geliştirilen “Etkinliklerin Bilimsel Süreç Becerileri Açısından Değerlendirilmesi Rubriği” kullanılarak değerlendirme süreci tamamlanacaktır. Gerçekleştirilmesi hedeflenen proje kapsamında ele alınacak konular;

  • Bilimsel Süreç Becerileri
  • Okul Öncesi Fen Eğitiminde ve Fen Etkinliklerinde “Bilimsel Süreç Becerileri” Kavramı
  • Okul Öncesi Fen Etkinliklerinde Bilimsel Süreç Becerilerinden “Gözlem”
  • Okul Öncesi Fen Etkinliklerinde Bilimsel Süreç Becerilerinden “Tahmin”
  • Okul Öncesi Fen Etkinliklerinde Bilimsel Süreç Becerilerinden “Sınıflama”
  • Okul Öncesi Fen Etkinliklerinde Bilimsel Süreç Becerilerinden “Ölçme-Kaydetme”
  • Okul Öncesi Fen Etkinliklerinde Bilimsel Süreç Becerilerinden “İletişim Kurma”
  • Okul Öncesi Fen Etkinliklerinde Bilimsel Süreç Becerilerinden “Sonuç Çıkarma”
  • Okul Öncesi Fen Etkinliklerinde Bilimsel Süreç Becerilerinden “Hipotez Kurma”
  • Okul Öncesi Fen Etkinliklerinde Bilimsel Süreç Becerilerinden “Değişkenleri Kontrol Etme”
  • Bilimsel Süreç Becerilerinin Sınıflandırılarak Kazandırılması
  • Okul Öncesi Fen Konu ve Kazanımları Çerçevesinde Bilimsel Süreç Becerilerine Yönelik Etkinlik Tasarlama Süreci ve Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Noktalar
  • Okul Öncesi Fen Konu ve Kazanımları Çerçevesinde Bilimsel Süreç Becerilerine Yönelik Etkinlik Yürütme Süreci ve Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Noktalar
  •  Okul Öncesi Fen Konu ve Kazanımları Çerçevesinde Bilimsel Süreç Becerilerine Yönelik Etkinlik Değerlendirme Süreci ve Dikkat Edilmesi Gereken Önemli Noktalar
  • Okul Öncesi Fen Konu ve Kazanımları Çerçevesinde Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Güncel Yaklaşımlar/Yöntemler/Teknikler
  • Fen Merkezinde Bilimsel Süreç Becerilerini Kazandırmaya Yönelik Kullanılabilecek Araç-Gereç ve Materyaller
  • Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Odaklı Fen Etkinliklerinde Tartışma Teknikleri ve Önemi
  • Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Odaklı Fen Etkinliklerinde STEM
  • Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Odaklı Fen Etkinliklerinde Web 2.0 Araçları
  • Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Odaklı Fen Etkinliklerinde Deney
  • Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Odaklı Fen Etkinliklerinde Oyun
  • Okul Öncesi Bilimsel Süreç Becerileri Odaklı Fen Etkinliklerinde Resimli Hikâye Kitabı/Dijital Kitap
  • Okul öncesinde Örnek Bilimsel Süreç Becerileri Odaklı Fen Etkinlik/Proje Çalışmaları,
  • Bilimsel Süreç Becerileri Odaklı Fen Etkinlikleri İçin Gerekli Araç-Gereçlerin Sağlanması,
  • Bilimsel Süreç Becerileri Odaklı Fen Etkinliklerinin Geliştirilmesi,
  • Geliştirilen Bilimsel Süreç Becerileri Odaklı Fen Etkinlik Çalışmalarının Yürütülmesi ve Tartışılması,
  • Geliştirilen Bilimsel Süreç Becerileri Odaklı Fen Etkinliklerin Değerlendirilmesi olarak planlanmaktadır.

 

Menüyü Kapat