Fen Projeleri

Kapsam

Projenin Kapsamı

Soyut kavramların somutlaştırılmasında, somut kavramların ölçeklendirilmesinde ve karmaşık kavramların basite indirgenerek kavratılmasında modellerin ve modelleme süreçlerinin sıkça tercih edildiği görülmektedir. Fen bilimleri eğitiminde de soyut, somut ve karmaşık kavramların yer alması, öğretim programında kazanım boyutunda model ve modelleme olgusuna yer verilmesi ve fen bilimleri eğitimindeki öneminin gün geçtikçe artması, bu konu alanında çalışmalar yürütülmesi gerekliliğini doğurmuştur. Bu kapsam göz önünde bulundurulduğunda, (1) Öğretmenleri modelleme süreci ve süreçte yaşanabilecek olan olumsuzluklar hakkında bilgilendirmek ve (2) Modelleme sürecini yenilikçi yaklaşımlar (kil, kodlama, argümantasyon, origami, eğitsel oyun, oryantiring, STEM, saha çalışmaları ve yaratıcı drama) ile bütünleştirerek öğretmenlerin fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan modelleme kazanımlarını gerçekleştirmelerini sağlamak amacıyla projenin yürütülmesi hedeflenmektedir.

Proje, 21 – 28 Ağustos 2022 tarihleri arasında 24 kişilik fen bilimleri öğretmeni ile yürütülecektir. Öğretmenlerin seçiminde daha önce TÜBİTAK’ın desteklediği benzer bir projede katılımcı olarak yer almamış olmak, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda öğretmenlik görevini yapmak ve projenin yaygın etkisini arttırmak amacıyla farklı bölgelerde öğretmenlik görevini yerine getirmek faktörleri göz önünde bulundurulacaktır.

Proje kapsamında, gruplar halinde çalışacak olan öğretmenlere sahip oldukları zihinsel modeller ve süreç içerisinde kazanmış oldukları deneyimlere bağlı olarak bilimsel ve yaratıcı modeller oluşturma imkânı sağlanacaktır. Öğretmenlerin ortaya çıkardıkları orijinal modelleri diğer arkadaşlarına sunmaları ve fikir alışverişi yapmalarının yanı sıra modellerin gerçek hayatla ilişkisi kurularak bağlamsal öğrenmelerine de katkıda bulunulacaktır. Bununla birlikte proje sürecinde öğretmenler modelleme sürecini yaşayarak, 21. yüzyılın gerektirdiği becerileri kazanarak bunları öğrencilere etkili bir şekilde aktarma konusunda daha nitelikli olmaları, model üretme yeterlilikleri kazanmaları ve Fen-Teknoloji-Mühendislik-Tasarım ile modelleme süreci arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olarak eğitim-öğretim sürecini bu bağlamda düzenleyebilecek donanımlar kazanmaları beklenmektedir.

Menüyü Kapat